Saturday 9 May 2015

BUNGA

Saya seorang penggemar bunga. Apabila melihat bunga, saya berasa senang hati.



Bunga kesukaan saya ialah bunga matahari. Saya jatuh cinta apabila melihat bunga matahari semasa di tingkatan lima. Sebelum ini, saya tidak menyukai bunga matahari kerana bunganya yang kembang dan warna kuningnya yang pekat kerana saya lebih gemar warna yang gelap. Namun begitu, perasaan saya berubah apabila dapat melihat bunga matahari didepan mata saya sendiri. Pada ketika itu, saya merasakan bunga matahari sangat cantik. Warna kuningnya seakan-akan melambangkan keriangan dan kegembiraan. Bunganya yang kembang menunjukkan bunga ini sangat riang, seolah-olah bunga ini tidak mempunyai perasaan yang negatif seperti perasaan marah, dengki atau cemburu terhadap bunga lain. Ini hanyalah spekulasi saya sendiri. Kesimpulannya, jangan menilai sesuatu tanpa melihatnya didepan mata sendiri.



No comments:

Post a Comment